RoNewMedia. Hrebenciuc, Ponta, social media şi iluzii

Redacția
Texte selectate sau scrise de echipa redacţională: Vasile Ernu, Costi Rogozanu, Florin Poenaru.

Costi Rogozanu pe VoxPublica

Am fost la RoNewMedia. Raiul corporate-geek sau corporate pur şi simplu. Unii vorbesc ca la CC al PCR deşi sînt îmbrăcaţi şic şi tineresc şi reprezintă cea mai vioaie industrie. Alţii trîntesc chestii tari pentru că abordează direct problema: ok, social media, ce frumos e, dar what’s in it for me, nene?

Am intrat într-un workshop despre politică şi social media cu Bogdan Teodorescu, Zsolt Nagy, Lucian Despoiu şi Viorel Hrebenciuc. Ce a lăsat Hrebenciuc să se înţeleagă despre ianuarie Piaţa Universităţii 2012 a subliniat deja Dan Duca. Eu le-am spus că-şi fac iluzii dacă cred că pot face revoluţii prin social media.

Şi acum aş mai spune că Hrebenciuc îşi mai face o iluzie (intenţionată, evident – jocul asumării puterii din umbră e specialitate veche): că poţi anticipa evenimente precum cele din ianuarie. Poţi să le pregăteşti cît vrei. Ele ies cînd trebuie şi cînd vor ele. Le-am spus şi acolo, politicienii au de învăţat şi unii au învăţat deja chestii mult mai profunde: de exemplu, cum a ajuns “nu ne vindem ţara” să fie pe drapelele noilor generaţii. Sper că au avut urechi să audă.

Mi s-a confirmat şi cu cifrele specialiştilor de la masă că munca postacilor nu mai are nici un efect. Deci, băieţi, o puteţi lăsa mai moale. Eu aş spune că aceia sînt tineri folosiţi aiurea de superiorii lor în partid. Hrebenciuc a spus clar că nivelul discuţiei prin e-mail e mult mai eficient: le dai activiştilor predicatul zilei şi cu asta basta, restul se face tot pe teren.

Din ce-am auzit acolo aş zice că avem curente care se bat cap în cap:

– unii care încă mai cred naiv în social media (fără industrie şi marketing tradiţional în spate). Naiv sau strict strategic: că doar n-o să vorbească ăia de la facebook despre asta (compania e şi în curs de listare, după cum ştiţi)

– multe îngrijorări, critici despre felul în care nu se văd banii investiţi în marketing în social media

– critici dure şi analize a felului în care facebook e departe de a produce bani şi foloase serioase.  (apropo, ieri cam aşa suna un breakingnews pe WSJ: GM has pulled its $10 million advertising campaign from Facebook. Why? The ads didn’t work.

– poate cea mai interesantă observaţie: e foarte multă joacă pe facebook, oamenii se iau foarte puţin în serios (o spunea un expert în asta din Germania care se ocupa de relaţia cu clienţii pe sm la Deutsche Telekom sau Volkswagen)

– acelaşi tip viza o anumită categorie de oameni, care îl obseda şi pe Bogdan Teodorescu. Neamţul le spunea “evanghelistii”, Teodorescu le spunea “apostolii”. Deci şi scepticii cu onlineul care cred mult în metode tradiţionale (door to door în campania politică de exemplu) au şi ei visul lor: nucleul de fanatici care să răspîndească, să facă treaba, moca dacă se poate.

– A venit Victor Ponta, a anunţat că România nu poate ratifica ACTA (nu ştiu exact cum se poate face – dar măcar a declarat oficial intenţia). Ce-a fost mai interesant: că a mai recunoscut o dată că a scris o prostie cu Sarkozy şi că e bine că a ieşit Hollande preşedinte. Ca atare, o s-o mai rărească cu blogul. Părerea mea: blogul devine instrument clasic de opoziţie; facebook merge mai bine cînd eşti la putere:)

Concluzie: Revenind la insinuarea lui Viorel Hrebenciuc în legătură cu anticiparea sau susţinerea evenimentelor din ianuarie (nu a afirmat-o răspicat, omul e versat), aş spune că suferă de aceeaşi iluzie lucrativă de care suferă Zuckerberg. Amîndoi iluzionează  interesat. Nu, revoluţiile arabe nu s-au făcut graţie facebook sau twitter. Ba chiar, vorba lui Evgheni Morozov, dimpotrivă, mulţi au putut fi controlaţi intoxicaţi arestaţi de guvernele contestate.

Dar, evident, cineva trage profitul din aceste evenimente, fie că e vreun businessman din socialmedia, fie că e vreun politician din USL. Asta e.

animal kingdom lodge
google nexus prime
2001 ford focus
home decorators coupon
maple grove community center

CriticAtac este o platformă care militează pentru posibilitatea exprimării libere şi în condiţii de egalitate a tuturor vocilor şi opiniilor. De aceea, comentariile care aduc injurii, discriminează, calomniează şi care în general deturnează şi obstrucţionează dialogul vor fi moderate iar contul de utilizator va fi permanent blocat.

Ultimele articole