FânFest 2012 – ediţia a 7-a

Redacția
Texte selectate sau scrise de echipa redacţională: Vasile Ernu, Costi Rogozanu, Florin Poenaru.

Programul integral îl găsiţi aici.

Navigare articole

 

 

Muzica FânFest

 

Roșia Montană este o experiență care trebuie savurată pe deplin. Serile vor fi animate de concerte live și petreceri cu DJ-ei. Și în acest an, trupele invitate participă pro-bono pentru a susține Campania Salvați Roșia Montană. Rând pe rând, pe scena festivalului vor urca:

Mushroom Story / Luna Amară / Rehab Nation / Mojo Barrel Band / Luiza Zan & Snaps / Blazzaj / Kumm / Norzeatic şi Martorii: Avant’n’Gard, Iordache, Tavi Scurtu, Uţu Pascu / Blanoz / The Old Sound Got Cancelled (Suedia, a.k.a. The Outernational Space Gipsy Consortium) / Robin & The Backstabbers / IPR / Subcarpaţi / Aria Urbană / Silent Strike / DJ K-lu / Cuscrii (Electroclown & Danaga) / Limun / Padre (Electronic Hunt) / Mad Liquid (Electronic Hunt) / Atomic Midget / DJ WAREN back 2 back DJ XTZ / Zabriskie / Manki’n’Stieb

Invitații din acest an ne-au transmis mesajele lor de susținere pentru Campania Salvați Roșia Montană, pe care le găsiți publicate pe această pagină web. Mai jos este mesajul confesiune al Luizei Zan care revine pentru a doua oară la FânFest:

“Bunicul meu a fost miner. Nu l-am cunoscut. A murit cand tatăl meu avea 18 ani. Am fotografii cu el şi amintirile din copilărie, cu florile de mină, cu muntele Gutâi, cu incredibilul loc în care mătuşa mea m-a învăţat ce plante sunt comestibile şi cum natura ne e prietenă. La Roşia Montană nu este la fel. Natura nu are prea mulţi prieteni acolo. Suntem o mână de oameni care încercăm să o convingem că mai ştim să iubim pământul pe care ne-am născut. Vreau să fiu întotdeauna prietenă cu natura, pentru că e singura care mă va însoţi pe lumea cealaltă atunci când nu voi mai fi. De aceea, voi susţine proiectele Asociaţiei Alburnus Maior şi, implicit, FânFest-ul. Am auzit cândva o vorbă care zice aşa: Nu are rost sa încerci sa muţi munţii din loc, decât dacă tu i-ai pus acolo de la început.”

 

Programul activităților la FânFest

 

Această secțiune a site-ului este dedicată programului FânFest 2012.
Alege una din activitățile de mai sus pentru a afla informații detaliate despre programul pregătit pentru cele cinci zile de festival la Roșia Montană. În curand, vom reveni și cu programul pe zile.

Începând cu 2010, festivalul se desfășoară în sat, spre deosebire de edițiile anterioare ce au avut loc pe un platou cu priveliște panoramică asupra zonei. Astfel, curți, ferme și străzi se transformă la mijlocul lui august într-o mare scenă, un spațiu dedicat activităților culturale și întrunirilor dintre comunitatea locală și invitații săi. Tururile ghidate pe potecile și străduțele răzlețe ale Roșiei Montane au devenit una dintre cele mai apreciate activități din festival. Programul FânFest s-a îmbogățit în fiecare an și în 2012, vă așteptăm cu filme documentare – pe teme sociale, de mediu, drepturile omului, activism – dezbateri şi workshop-uri de arhitectură, arheologie, implicare socială, activism sau valorificarea patrimoniului cultural şi natural ca factor de dezvoltare durabilă a unei comunităţi. Spectacolele muzicale au fost dublate de reprezentaţii de teatru independent, lecturi publice şi lansări de carte.

Și în 2012, la opt ani de la prima ediție, FânFest se bucură să experimenteze, să celebreze și să provoace spiritul critic, iar activitățile rămân în continuoare o invitație de a cunoaște Roșia Montană.

 

your brain on drums – Atelier de percuție improvizată

 

Drumsound rises on the air, its throb, my heart.

A voice inside the beat says,
“I know you’re tired,
but come. This is the way.”
(Rumi)

Ce înseamnă să înveți percuții, să înveți să bați la tobe?
Înseamnă să te armonizezi cu propria ființă, cu propriul ritm.
Cu inima, care este ritmul încă dinainte de naștere, până la moarte.
Majoritatea oamenilor din societățile “moderne” își pierd noțiunea și conștiința propriei ordini interioare, se pierd de propria inimă. Funcționează mental, controlați doar de creier.
Doar că creierul tinde – când nu doarme – spre dezordine și haos.
Ce înseamnă să bați la tobe?
Înseamnă să-ți readuci creierul în bătaia inimii.

 

Ateliere de capoeira Angola cu Bogdan și Adi din Cercul Întreg

 

Capoeira tradițională este un joc de luptă de origine afrobraziliană, care s-a dezvoltat în timpul colonial între sclavi. Capoeira era un mod de a-și afirma identitatea și demnitatea, un mod de a-și conserva și răspândi cultura și un prilej binevenit de socializare și veselie.
Și o armă periculoasă când o cereau circumstanțele.
E conectarea cu animalul din noi și felul de a-l pune la joacă, la îndemnul și sub controlul muzicii care aduce aminte de armonia care stă la rădăcina noastră.

Vă invităm pe timpul FânFestului în fiecare dimineață la joacă cu animalul din noi. Să învățăm de la un popor care s-a format în lupta de rezistență timp de secole și a înțeles că rezistența poate elimina sistemul în măsura în care devenim fiecare ființe întregi pline de voie bună :)

 

Tai Chi, Respirație conștientă și Reiki

 

TAI CHI CHUAN

Tai Chi Chuan-ul este o artă marțială în care corpul și mintea, intenția și
realizarea se întrepătrund; este legătura dintre fizic și corpul energetic. Tai Chi Chuan-ul este o cale de aflare a Armoniei în corpul nostru fizic. Stilul predat este stilul Yang al familiei Tung – forma lentă, lungă, clasică.

RESPIRATIA CONȘTIENTĂ

A respira înseamnă a trăi. A respira conștient înseamnă a fi stăpânul deplin al propriei vieți. Respirația Conștientă este o tehnică simplă de remodelare a respirației care conduce la o oxigenare celulară profundă și, în paralel, la o eliberare emoțională subtilă.

REIKI

Reiki este o practică spirituală descoperită în 1922 de japonezul Mikao
Usui, care de atunci a fost dezvoltată și adaptată de numeroși maeștri. Reiki
folosește tehnica denumita vindecarea prin intermediul palmelor, tehnică
prin care practicanții transferă energia universala ki, proces care duce la
(auto)vindecare și atingerea stării de echilibru spiritual.

 

 

 

 

Atomic Midget

 

Atomic Midget

Roșia Montană nu înseamnă aur, Roșia Montană înseamnă mai mult decât atât, înseamnă locuri natale, înseamnă amintiri, înseamnă rădăcini dar pentru cei mai mulți Roșia Montană înseamnă acasă. Așa că nu-i lasă pe alții să dărâme într-o clipă ceea ce alții au construit într-o viață.
Te aștept în perioada 15-19 august să spui Nu cianurii și NU Gold Corporation.
A A Oamenii nu pot fi cântăriți în karate la fel cum nu pot fi vânduți pe lingouri de aur.
Implică-te și susține cauza! Redă-i șansa Roșiei Montane!

 

Blanoz

 

Blanoz

Blanoz a apărut în 2003, sub numele de BLANOZ DISTRUZOS, un proiect artistic iniţiat de către ATI şi SULTAN, ce în scurt timp s-a transformat într-o trupă “all star” de jam-session, căreia i s-au alăturat artişti invitaţi din zona underground, reprezentanţi ai scenelor de hip-hop şi electro, într-un melanj unic şi irepetabil.

Au urmat apariţiile memorabile ale trupei în Web Club şi Green Hours, la care au participat nume precum Dru Klein, Vexxatu Vexx şi Pacha Man la microfon, dar şi membri ai altor trupe.

Un moment interesant ce a urmat a fost acela când două înregistrări din studio au ajuns în mâinile fanilor care au făcut ca, în mod inevitabil, piesele să fie răspândite “la liber” pe Internet, unde pot fi găsite şi în ziua de azi, încântând alte generaţii de fani.

Chiar dacă acest lucru a contribuit consistent la popularizarea trupei, prestaţiile live au rămas elementul definitoriu al Blanoz, care a continuat să apară pe scena românească de clubbing, dar s-a remarcat şi prin prezenţe la diverse evenimente şi festivaluri, cum este cazul celei de-a doua ediţii a Fânfest, pe 26 august 2005, când, oarecum accidental, proiectului i s-a alăturat MC Bean, cu care ulterior s-au şi înregistrat cunoscutele piese “Te provoc” şi “Jumătate tu, jumătate nu”, ultima fiind şi piesa aleasă pentru clip-ul Blanoz.

Blanoz este un proiect muzical cu elemente electro-acustice care îşi deschide uşile tuturor artiştilor ce au un cuvânt de spus pe scena de drum’n’bass, fiecare dintre invitaţi venind cu propriul aport în jam-session-urile din care ulterior, în stilul deja consacrat, se nasc şi piesele înregistrate în studio şi incluse pe materialele reprezentative ale trupei.

Blanoz:


Stimati confrați. Țara este în derivă, și fără nici un obiectiv național. Am ajuns într-o situație unde poporul este pe ultimul loc, și unde tot cea ce contează este îmbogățirea lacomă a câtorva oameni sus-puși, pe seama și spinarea noastră. Înțelegem că viața de zi cu zi a devenit un zbucium continuu, și realizăm că suntem furați sistematic, și că ne sunt subjugate drepturile. Dar nu trebuie să disperăm, și nu trebuie să ne pierdem speranța. Speranța că putem schimba ceva. Speranța că putem să ne cerem dreptul la o viață demnă. Trebuie să fim uniți, și să ne opunem vehement. România ne aparține, bogațiile ei ne aparțin nouă și copiilor noștri. Refuzăm să mai fim furați, refuzăm să mai fim pe ultimul loc în ordinea de zi a politicienilor. Vă încurajăm să susțineți dreptul țării de a-și controla destinele. Susținem mișcarea ”Salvați Roșia Montană”. Susținem toate mișcările izvorâte din dorința nobilă de a elibera țara de tiranie și hoție, și de a da țara
oameniilor. Blanoz vă este alături. Ne vedem la Roșia Montană.”

 

 

Norzeatic

 

Norzeatic

Norzeatic este unul dintre cei mai inspiraţi rapp-eri români, din noul val, cu mult mai „filozofic” decât majoritatea predecesorilor. Cu Norzeatic, improvizaţia este la ea acasă, însoţită de profunzimi de moment care ridică mâinile în aer şi aduc conştiinţele la raport. Participant la protestele din ianuarie, din Piaţa Universităţii, rapper-ul a compus un manifest în versuri, care spunea, în final: “Când nu se văd trăznete şi nu se aud tunete/ E tăcere, se petrece revoluţie în suflete”.

Norzeatic:

Miza Roşia Montană e mare.
Deocamdată e munte.
Ar putea fi o mare de substanţe ucigătoare.
Iar pentru o mână de oameni – o mină de umplut buzunare.
Dacă asta te-apasă,
pe 15-19 august nu sta acasă
vino în masă.
Chiar dacă eşti sceptic legat de ce va urma,
la modul „zarurile sunt aruncate deja”.
Cum zicea cineva
sunt mulţi „filozofi de bloc”,
care bat pasu şi toba mare pe loc.
Zarurile s-au aruncat, dar poţi să intri şi tu-n joc.
Odată ajunşi acolo vom simţi că sensul acestor proteste
nu e doar numărul care creşte,
nu e să urli prosteşte
e energia care ne uneşte.
Energia devine material.
E real.
În ianuarie, Guvernul s-a clătinat – şi-a căzut în final.
Roşia Montana e o luptă într-un mare război.
Nu trebe dat înapoi.
Paradoxul e că viitorul e prezent,
iar trecutul există – fiindc-a fost susţinut permanent.
Singurul moment incert e când strigi „absent”.
Sunt şi alţii care tre să afle – nu e vorba doar de bugetul de stat
şi de mâna de lucru sucită pe blat de aparat.
E vorba şi de sănătatea ta peste 10 ani.
Nu e vorba doar de-un concert într-un context complex.
E un test faţă de cine eşti.
Faţă de concernul pe care-l deteşti
când îţi oferă un nou „cadou”.
Diferenţa dintre un cadou şi Fân Fest?
E vorba de conţinut, nu de gest.

 

Aria Urbană

 

Aria Urbană

Aria Urbană este un proiect născut din pasiune. Ca mai toate trupele care au început cândva să cânte din plăcere, suntem motivaţi de dorinţa de a crea, de a lăsa ceva în urmă, fără să uităm de unde am plecat. Am continuat să cântăm, şi, chiar dacă nu a existat nici o susţinere din partea caselor de discuri, scena de muzică electronică din ţară a tot crescut. Concertele erau tot mai multe, publicul tot mai numeros iar underground-ul avea o satisfacţie aparte, ceva real…..Tot timpul am considerat că putem mai mult şi mai bine, iar când Toni ni l-a prezentat pe DJ Nemo, sound-ul nostru a mai înaintat cu un pas spre ce urmăream – un act artistic cât mai complex, care să înglobeze cât mai multe elemente ale muzicii electronice. Împreună cu Nemo am fost printre primele trupe din ţară care foloseau scratching-ul într-un live act, iar treaba devenise mult mai elaborată, am început să cântăm la diverse festivaluri, repetam mult şi am compus multe piese noi. După 3 ani am simţit nevoia să înregistrăm piesele compuse, pentru a putea merge mai departe, dar totul evolua încet şi dificil, cu resursele pe care le aveam la dispoziţie. Procesul de creaţie s-a schimbat odată cu apariţia chitarei, iar în cei 2 ani sound-ul nostru s-a maturizat. În 2008, am avut ocazia de a înregistra primul nostru album, denumit “Urbanofonica”. Pe el am inclus o mare parte din piesele vechi, toate reorchestrate şi remasterizate, dar şi câteva piese noi. În felul acesta, putem lăsa în urmă cei peste 5 ani de activitate şi să urmăm o nouă direcţie muzicală, un nou sound şi un nou album. Odată cu 2009, am încercat să descoperim noi sonorităţi, care să ne ofere alte direcţii muzicale de explorat. Se pare că pentru noi drumul s-a redeschis – rămâne de văzut doar unde ne va purta de această dată…

Aria Urbană:


“Roșia Montană – tărâm de legendă, moștenit de la străbuni.
Nu-l înecați în cianură, amăgiți de minciuni!”

 

Implant pentru Refuz

 

IPR

IMPLANT PENTRU REFUZ s-a înfiinţat în anul 1995 în Timişoara, fiind iniţiatoare a genului hardcore crossover în România. Încă de la început, IPR a ales să spună lucrurilor pe nume, textele pe teme social-politice având un puternic caracter protestatar. Comentariile acide – fie directe şi ireverenţioase, fie ascunse sub metafore complexe – alternează cu introspecţia în adâncurile cele mai întunecate ale fiinţei în muzica şi versurile celor de la IPR. O prezenţă constantă în cadrul festivalurilor rock, IPR a evoluat pe scenele TopT, Posada, Rock la Mureş, Vama Veche, Peninsula, Fân-Fest Roşia Montană etc. De asemenea, formaţia şi-a adus contribuţia la numeroase campanii şi evenimente umanitare şi sociale şi a fost invitată să cânte alături de nume sonore ale rock-ului: Megadeth, Soulfly, Clawfinger, Deftones, 25 ta life, Sick of it all. “Reflectând asupra tranziţiei spirituale, IMPLANT PENTRU REFUZ redefineşte adevărul, impune respectul şi incită la o atitudine pozitivă.”

 

 

Luna Amară

 

Luna Amară

LUNA AMARĂ este cea mai complexă şi mai controversată apariţie muzicală a scenei rock româneşti din anii 2000 încoace. Cenzurată din cauza opiniilor politice tranşante, cu un clip pe tv atunci când încă nu exista un album, prezentă la toate festivalurile importante, o noutate absolută prin integrarea sunetului de trompetă într-un sound alternative, LUNA AMARĂ şi-a format un public al său, un public care vrea să înţeleagă mai mult, care vrea să se implice mai mult.

În 2003 şi 2004 an trupa apare pe prima pagină a mai multor cotidiene naţionale, datorită unor probleme de cenzură ivite la Cluj, Bacău şi Alba-Iulia, dar şi datorită unei interpretări pline de semnificaţii politice la Stufstock Vama Veche, în direct la TVR1. De la debutul discografic şi până în prezent, LUNA AMARĂ a cântat în deschiderea formaţiilor Faith No More, HIM, Apocalyptica, Amorphis, Paradise Lost, Clawfinger, Toy Dolls, Rammstein, Alice In Chains, Ozzy Osbourne, Iggy Pop, Deftones, construindu-şi experienţa necesară abordării unor astfel de concerte. Şi-a făcut debutul internaţional la festivalul de la Sziget, în 2005, revenind şi în 2007. A cântat în Germania, Olanda, Franţa, Ungaria, Bulgaria, Turcia şi Republica Moldova. A lansat 4 albume şi a susţinut peste 800 de concerte. În tot acest timp, LUNA AMARĂ s-a implicat activ în campania „Salvaţi Roşia Montană!”, vocalistul Mihnea Blidariu fiind un activist declarat al campaniei şi participând, printre altele, la primul „occupy” românesc, Occupy Conti, în noiembrie 2011, la Cluj-Napoca.

Luna Amară:

“Roșia Montană este locul în care corupția, ignoranța, meschinăria, lăcomia și indiferența clasei politice românești se vor împiedica, definitiv, de mândria, demnitatea și bunul simț al unor cetățeni adevărați ai României. Nu există nici un eroism, nici o exacerbare sau exagerare în toate astea. Există doar niște Oameni și viețile lor, există Istoria și ce putem învăța din ea, există Natura și felul în care o putem ajuta să ne ocrotească. Natura, Oamenii și Istoria – adica NOI. Și noi vom apăra Roșia Montană, până la capăt.”

 

Workshop Slackline Evolution

 

Comunitatea de Slackline din România împreună cu echipa Slackline Evolution România, organizează un workshop de echilibru la Roșia Montană cu ocazia FânFest 2012. Poate nu o să reușim să echilibrăm balanța în privința Roșiei, dar măcar o menținem blocată. În schimb, voi o să plecați mai echilibrați acasă. Echipamente avem noi, sfaturi tot noi avem, voi trebuie să vă aduceți curiozitatea de acasă și ceva chef. Răbdarea o găsim împreună. Dacă sunt toate acestea, echilibrul nu va întârzia să apară. Și nu orice fel de echilibru.

Mai multe detalii despre această activitate sport, gasiti pe

www.slacklining.ro și www.slackline-evolution.com

Video – Workshop Slackline Evolution la FânFest 2012

 

Forum Social de Activism

 

Campania Salvați Roșia Montană, reprezentant al activismului societății civile românești de peste 10 ani, reunește în fiecare an la FânFest, în luna august, tineri activiști din întreaga țară. În acest an, ne dorim însă să facem un pas suplimentar și să reunim într-un cadru organizat, dedicat, toate aceste discuții, interacțiuni și chemări la acțiune.

Plenare, Ateliere, Conferințe
16-17-18 august
Piaţa Solidarităţii – Marea Adunare de la Roşia Montană
19 august

Descrierea secţiunilor:

I. Ghid de acţiune: Activişti sociali şi de mediu din România şi de peste tot din Europa prezintă interactiv soluţii şi viziuni critice, îndeamnând la acţiune cetăţenii care doresc să îşi asume un rol activ în comunitate.

II. Campanii şi mişcări sociale: A lupta pentru o cauză înseamnă de multe ori să întâlneşti experienţe şi provocări care te inspiră. Împreună cu activişti experimentaţi din Europa, vom explora modalităţile în care putem să acţionăm ca o forţă internaţională şi să ripostăm la presiunea tot mai agresivă a guvernării corporatiste. Goana după resurse sau proiecte mari de infrastructură care distrug comunităţi întregi sunt doar câteva dintre temele principale.

III. Activism media: Cum pot să îşi facă activiştii cunoscute mesajul şi acţiunile folosind metode alternative, fără a avea sprijinul mass media mainstream? Cum acţionăm într-o societate în care instrumentele de comunicare sunt folosite pentru a manipula, iar companiile, prin contractele de publicitate, nu cumpără doar spaţiu de reclamă, ci şi integritatea jurnaliştilor?

IV. Artă şi activism social: Activismul poate îmbrăca multe forme, arta fiind una dintre ele. Puţini sunt cei care o pot practica, dar forţa mobilizatoare a artei cu mesaj social ne depăşeşte aştepările în cele mai multe cazuri. Artistul faţă în faţă cu activistul într-o secţiune colorată şi imprevizibilă.

V. Accesul la justiţie şi informaţia de mediu: Acum mai mult ca niciodată, suntem martorii încălcării drepturilor civile ale cetăţenilor de către guvernarea corporaţiilor. Cum putem să ne câştigăm dreptul în justiţie şi cine ne ajută să înţelegem modul în care un proiect de tipul celui propus la Roşia Montană este autorizat? Accentul special cade pe procesul de evaluare de mediu şi social al proiectelor industriale.

VI. Fundraising şi finanţare etică: CSR-ul sau responsabilitatea socială corporatistă este metoda folosită de companii pentru a-şi „curăţa” imaginea. Este important ca poluatorii să finanţeze un ONG de mediu? Unde tragem linia între finanţarea etică şi spălarea imaginii companiilor? Cum luăm atitudine?

VII. Conferinţe. Argumente & Alternative: Argumente economice şi de patrimoniu cultural puternice în sprijinul Campaniei Salvaţi Roşia Montană de-a lungul luptei sale împotriva mineritului aurifer. Viziunea Campaniei Salvaţi Roşia Montană în construirea unui viitor pentru Roşia Montană.

 

Fundraising și finanțare etică/ Forum: Ateliere

 

VI. Secţiunea Fundraising și finanțare etică

CSR-ul sau responsabilitatea socială corporatistă este metoda folosită de companii pentru a-şi „curăţa” imaginea. Este important ca poluatorii să finanţeze un ONG de mediu? Unde tragem linia între finanţarea etică şi spălarea imaginii companiilor? Cum luăm atitudine?

Atelier Ce este Responsabilitatea Socială Corporatistă şi cum o evităm? Şi totuşi cine ne finanţează? (30) Exemple de proastă practică în cazul programelor de responsabilitate a companiilor. Cum ne alegem finanțatorii, de ce informații avem nevoie pentru a fi siguri că nu suntem atrași în aparatul de propagandă al corporaților. Invitaţi: Ana Maria Paladus – Reper21, Tudor Brădăţan – Salvaţi Roşia Montană

Atelier Intreprinderea cu adevărat responsabilă (31) Instrumente pentru identificarea companiilor etice sau care fac eforturi să fie responsabile dincolo de imaginea publică. Finanţarea etică – viziune, principii pentru asigurarea independenţei acţiunilor civice, exemple de bună practică. Invitată: Sorana Olaru – Salvaţi Roşia Montană

 

Accesul la justiţie și informaţie de mediu/ Forum: Ateliere

 

IV. Secţiunea Accesul la justiție și la informație de mediu

Acum mai mult ca niciodată, suntem martorii încălcării drepturilor civile ale cetăţenilor de către guvernarea corporaţiilor. Cum putem să ne câştigăm dreptul în justiţie şi cine ne ajută să înţelegem modul în care un proiect de tipul celui propus la Roşia Montană este autorizat? Accentul special cade pe procesul de evaluare de mediu şi social al proiectelor industriale.

Atelier O viziune pentru Bucureşti – Probleme, soluţii, schimbare, implicare pentru oraşul tău (27) Participarea publică și accesul la justiție sunt pași esențiali în asigurarea unor decizii de mediu și administrative mai bune cu impact în viața comunității. Cazuri concrete de procese câștigate de Asociația Salvați Bucureștiul împotriva administrației Bucureștiului. Invitat: Nicuşor Dan – Salvaţi Bucureştiul

Atelier Cum să identifici, să susţii şi să promovezi comunitatea locală în campanii împotriva proiectelor destructive, poluante? (28) Opoziția locală, acces la informație și acces la justitie împotriva proiectelor cu un impact semnificativ asupra mediului. Cazuri concrete de procese câștigate de Asociația Alburnus Maior și Asociația CIDRM împotriva unor proiecte de mare anvergură, cu impact destructiv asupra mediului. Invitată: Ştefania Simion – Salvaţi Roşia Montană

Atelier Rolul ONG-urilor de mediu în monitorizarea unor proiecte poluante și în susținerea opoziției locale pentru a se opune eficient.(29) Cazuri concrete de campanii inițiate de Asociația Transilvania Verde împotriva unor proiecte de mare anvergură, cu impact destructiv asupra mediului Invitat: Csongor Kovacs – Transilvania Verde

 

Artă și activism social/ Forum: Ateliere

 

V. Secţiunea Artă și activism social

Activismul poate îmbrăca multe forme, arta fiind una dintre ele. Puţini sunt cei care o pot practica, dar forţa mobilizatoare a artei cu mesaj social ne depăşeşte aştepările în cele mai multe cazuri. Artistul faţă în faţă cu activistul într-o secţiune colorată şi imprevizibilă.

Atelier Mindbomb: Evoluţie, nu revoluţie (24) Povestea unui grup nedezvăluit de artişti, jurnalişti şi arhitecţi care aduce mesajele sociale în spaţiul public prin intermediul posterelor şi a lucrărilor de graffiti, pentru binele social. Invitaţi: Lala Panait – ColectivA, Dan Mercea – Universitatea din Haga

Atelier Dan Perjovschi. Postmodern, ex-comunist (25) Desenele lui Perjovschi comenteaza probleme actuale la nivel politic, social si cultural, jucând în acelaşi timp un rol activ în dezvoltarea societăţii civile din România şi stimulând schimburi de experienţă între artişti contemporani români şi internaţionali. Invitat: Dan Perjovschi – artist vizual

Atelier Preafericiţii din groapa de gunoi (26) Un proiect cultural-social coordonat de Solitude Projects, despre realitatea unui grup de 76 de familii de pe strada Coastei din Cluj Napoca, expropriate forţat în proximitatea gropii de gunoi din Pata-Rât. Invitate: Mihaela Mihailov – jurnalist cultural, Tania Cucoreanu – Veioza Arte

Expoziţie Arta protestatară Deschisă pe întreaga perioadă a forumului, expoziţia lui Laurenţiu Ridiche, artist din Cluj, prezintă lucrări de artă protestatară, unele dintre acestea folosite în stradă la protestele din Cluj

 

Media Activism/ Forum: Plenară și Ateliere

 

III. Secţiunea Media Activism

Cum pot să îşi facă activiştii cunoscute mesajul şi acţiunile folosind metode alternative, fără a avea sprijinul mass media mainstream? Cum acţionăm într-o societate în care instrumentele de comunicare sunt folosite pentru a manipula, iar companiile, prin contractele de publicitate, nu cumpără doar spaţiu de reclamă, ci şi integritatea jurnaliştilor?

Plenară Jurnalismul social – jurnalism de nişă sau asumarea propriei conştiinţe?
Invitaţi: Vlad Ursulean – Casa Jurnalistului, Teodora Zăbavă – Active Watch – Agenţia Naţională de Monitorizare a Presei, Dan Mercea – Hague University, Cornel Vâlcu – Universitatea Babes-Bolyai, Robert Tiderle – Papaya Advertising

Atelier New Media şi comunicarea socială în grupurile activiste. Campanii sociale şi de mediu – Training de bază (20) Rezultate ale unor studii despre aplicarea noilor mijloace media pentru mobilizarea la proteste. Exemple specifice din timpul protestelor anti-ACTA din Ţările de Jos. Invitaţi: Luminita Dejeu – Salvaţi Roşia Montană, Dan Mercea – Universitatea din Haga

Atelier Scoala curajului (21) Tehnici practice pentru cetăţeni despre cum se filmează reportaje care surprind autorităţile încălcând legea. Metode pentru încurajarea respectării drepturilor omului. Invitaţi: Oleg Brega, Ghenadie Brega – Curaj TV, Asociaţia Hyde Park, Rep. Moldova, Vlad Petri – jurnalist independent

Atelier Un om valorează mai mult decât aurul pe care îl poartă. La fel şi o ţară (22) Campania de spoturi TV Salvaţi Roşia Montană. Invitat: Robert Tiderle – Papaya Advertising

Atelier 11 pentru România prezintă: FRF, cianura şi banii (23) Cum activiştii convinşi de faptul că adevărul trebuie scos la iveală indiferent de riscuri, au organizat prima acţiune de tip Yes Men din România. Invitaţi: Mihai Goţiu – jurnalist independent, Attila Ban – regizor independent

 

Campanii și mișcări sociale/ Forum: plenară și ateliere

 

II. Secţiunea Campanii şi mişcări sociale

Secțiunea reprezintă un loc de întâlnire al experiențelor pozitive, dar și al provocărilor activiștilor din Sud Estul Europei. Atelierele și plenul vor dezbate modul în care putem acționa ca o forță internațională pe fondul unei presiuni tot mai agresive a guvernării corporatiste și a folosirii comunităților locale ca monedă de schimb în goana după resurse naturale.

PlenarăCampanii şi mişcări sociale din Sud Estul Europei, ce avem în comun, ce preţium şi ce ne uneşte – Sesiune comună de discuţii, dezbateri şi opinii
Moderator: Raluca Dan
Invitaţi: Tania Cucoreanu – Veioza Arte, Ramona Duminicioiu – InfOMG, Aliki Ampistou-Grecia, Malte – Reclaim the Fields Austria, Christian Roqueirol-Confederation Paysanne, Miruna Ralea – Alma-RO, Eugen David- Campania Salvați Roșia Montană

Atelier – Campania Salvaţi Roşia Montană – iniţiativa comunităţii locale (5)
Invitați: Eugen David și Călin Caproș
Cea mai semnificativă mişcare de mediu şi socială are ca fundament comunitatea locală care se opune de mai bine de 10 ani proiectului minier.

Atelier – Piaţa Universităţii 2012 (6)
Invitați: Claudiu Crăciun și Elena Borras
Povestiri, experienţe, protestari

Atelier – Mining Watch – Campanii împotriva exploatărilor miniere din sud-estul Europei (7)
Invitați: Ștefania Simion, Roxana Pencea – Campania Salvați Roșia Montană, Csongor Kovacs – Transilvania Verde, Aliki Ampistou – Anti Gold ThessalonikiCampaigneri şi activişti din România, Bulgaria şi Grecia îşi împărtăşesc experienţele.

Atelier – Iniţiative civice împotriva exploatării gazelor de şist (8)
Invitați : Paul Dumitru, Miruna Ralea,
Fie că e vorba de zona Bârladului, Dobrogea sau Bulgaria, grupuri entuziaste şi hotărâte promovează o nouă atitudine civică – cea a protejării propriilor comunităţi de poluare

Atelier – Agricultura ţărănească şi importanţa salvării seminţelor tradiţionale. (9)
Invitați: Atilla Szocs – Ecoruralis
Agricultura ţărănească este încet, încet redescoperită. De ce este nevoie ca ea să continue să existe? Şi mai ales, ce putem face pentru a salva patrimoniul naţional al seminţelor tradiţionale.

Atelier – Organismele modificate genetic (10)
Invitați: Ramona Duminicioiu, Bogdan Buta – InfOMG
Riscuri asupra mediului şi sănătăţii umane. Situaţia culturilor modificate genetic din Romania şi lipsa de control asupra pieţei. Metode de acţiune directa pentru interzicerea organismelor modificate genetic.

Atelier – NO TAV – Italia (11)
‘Sarà dura ma vinceremo’ – ‘Va fi vreu dar vom învinge’ este sloganul cele mai spectaculoase campanii de rezistenţă din Italia. Locuitorii din Val di Suza susţinuţi de cetăţeni din întreaga Italie se luptă de 10 ani împotriva construirii unei linii de tren de mare viteză care ar distruge toata Valea.

Atelier – Transition Heathrow – Londra (12)
Transition Heathrow este un grup de acţiune tip grassroots cu scopul de a construi comunităţi rezistente în zona Heathrow, capabile de a face faţă împreună la nedreptăţilor şi ameninţărilor crizelor economice, ecologice şi democratice.

Atelier – O viziune pentru Bucuresti – Probleme, soluții, schimbare, implicare pentru orașul tău (13)
Invitat: Nicușor Dan – Asociația Salvați Bucureștiul

Atelier – Larzac – lupta pentru justiţie şi libertate – Franţa (14)
Cum au reuşit un grup de 106 familii de fermieri din Larzac să lupte cu succes împotriva deciziei guvernului Francez de a extinde o bază militară peste pământurile lor. Campania care a născut lideri ca Jose Bove şi mişcarea anti-capitalistă din Franţa.

Atelier – Protecția animalelor (15)
Invitați: Alina Banu, Iuliana Zuber – Nuca
Prezența animalelor fără stăpân în spațiul public este una nedorită de majoritatea populației, cât și de iubitorii de animale. Care sunt soluțiile umane și eficiente pentru a rezolva această situație? De ce nu există voința politică pentru a soluționa această problemă și cine are de câștigat de pe urma câinilor fără stăpân?

Atelier – Fenomenul Ultras (16)
Invitat: David Cristian – Asociația Suporterilor Români

Atelier – Cine sunt și ce vor ”acești” Tinerii Mânioși (17)
Invitați: Marius Bucea și Alex Boșnea
Protestele din iarnă au dat naștere mai multor grupuri, unul dintre cele mai interesante fiind grupul clujean Tinerii Mânioși. Coagulați ca și grup informal, pe structură orizontală, non-ierarhică, zeci de membri se întâlnesc regulat pentru a discuta și reacționa la probleme actuale din diverse zone: ecologie și dezvoltare urbană sustenabilă, justiție socială, politică. Povestea unui proces invers, de construire a unui pol de opinie in jurul protestului.

 

Ghid de acțiune/ Forum: Plenară și ateliere

 

I. GHID DE ACTIUNE

Secțiunea presupune o prezentare interactivă a soluțiilor propuse de activiștii sociali și de mediu pentru a aduce în discuție și a contracara problemele acute ale societății contemporane în Europa anilor 2010. Îndemnul la acțiune, dar și o viziunea critică asupra modului în care știm să fim cetățeni fac din această secțiune una de neratat pentru toți cei care vor să își asume un rol activ în schimbare.

Plenară: Probleme de mediu şi sociale în România – indignare, viziune, interacţiune
Moderator: Ramona Duminicioiu
Invitaţi: Claudiu Crăciun – Piața Universității, Florin Poenar – Critic Atac, Mihnea Blidariu – Campania Salvați Rosia Montana

Atelier: Acţiuni directe- ghidul începătorului (1)
Invitati: Raluca Dan, Bogda Buta – Campania Salvați Roșia Montană
Acest atelier este pentru cei cu foarte puţină experienţă, sau chiar deloc, în acţiuni directe. Se vor discuta motivaţii, îngrijorări şi primele căi de acţiune. De asemenea, atelierul te ghidează în planificarea şi organizarea unei acţiuni directe, cum lucrăm cu cei din jurul nostru.

Atelier: Cum s-a întâmplat cu adevărat? Experienţe (2)
Invitați: Andrei Mocanu, Raluca Dan, Mihnea Blidariu – Campania Salvați Roșia Montană
Dacă anumite acţiuni directe despre are ai auzit ţi s-au părut interesante, vino să afli cum s-au petrecut de fapt, ce tactici s-au folosit şi cum le poţi aplica şi tu pentru o cauză bună. Experiente si tactici este o ocazie pentru invitatii din afara campaniei sa impartaseasca metode de organizare complexe pentru actiuni directe.

Atelier: Drepturi cetăţeneşti (3)
Invitați: Ramona Duminicioiu, Roxana Pencea, Tudor Brădățan – Campania Salvați Roșia Montană
Cât de bine îţi cunoşti drepturile şi responsabilităţile cetăţeneşti? Mini-kit de nesupunere civica

Atelier – Amintiri din dubă (4)
Invitați: Paul Socol, Vlad Ioachimescu
A milita presupune uneori şi riscul unei interacţiuni mai puţin prietenoase cu autorităţile. Cei invitaţi au trecut prin asta şi pot să îţi spună cum să conteşti o amendă primită într-o acţiune directă.

 

 

Prima editie a Forumului de Activism Roșia Montană la FânFest

 

Program:
Joi, Vineri, Sâmbătă: ateliere şi plenare (16-18 august)
Duminică: Piaţa Solidarităţii – Marea Adunare de la Roşia Montană (19 august)

Secțiuni
1. Ghid de acțiune – Secțiunea presupune o prezentare interactivă a soluțiilor propuse de activiștii sociali și de mediu pentru a aduce în discuție și a contracara problemele acute ale societății contemporane în Europa anilor 2010. Îndemnul la acțiune, dar și o viziunea critică asupra modului în care știm să fim cetățeni fac din această secțiune una de neratat pentru toți cei care vor să își asume un rol activ în schimbare.
2. Campanii și mișcări sociale – Secțiunea reprezintă un loc de întâlnire al experiențelor pozitive, dar și al provocărilor activiștilor din Sud Estul Europei. Atelierele și plenul vor dezbate modul în care putem acționa ca o forță internațională pe fondul unei presiuni tot mai agresive a guvernării corporatiste și a folosirii comunităților locale ca monedă de schimb în goana după resurse naturale.
3. Media Activism – Secțiunea dezbate modul în care activiștii își pot transmite mesajul și își pot face cunoscute acțiunile în lipsa unui sprijin mediatic mainstream. Guvernarea corporatistă este susținută de cele mai multe ori de un un sistem mass-media subjugat intereselor economice. Cum acționăm într-o societate în care instrumentele de comunicare sunt folosite ca instrumente de manipulare a populației și în care companiile cumpără prin contractele de publicitate nu doar spațiul pentru o reclamă ci și integritatea jurnaliștilor și a presei în general?
4. Artă și activism social – Secțiunea se referă la un formă specială a activismului social. Puțini sunt cei care o pot practica, dar forța mobilizatoare a artei cu mesaj social ne depășește, în cele mai multe cazuri, aștepările. Ce ne mobilizează și de ce? Cine ne sensibiliează și cum? Artistul față în față cu activistul într-o secțiune colorată și imprevizibilă.
5. Accesul la justiție si la informație de mediu – Secțiunea dezbate modul în care un drept universal al cetățenilor este viciat de colaborarea dintre corporații și guverne în detrimentul comunităților locale în special în cazul evaluării impactului social și de mediu al proiectelor. Cum putem să ne câștigăm dreptul în justiție și cine ne ajută să înțelegem modul în care un proiect de tipul celui propus la Roșia Montană este autorizat?
6. Fundraising și finanțări etice – CSR-ul sau responsabilitatea socială corporatistă este metoda companiilor de a-și spăla public imaginea. Contează mai mult faptul că ai poluat un râu sau cel că sponsorizezi o fundație de mediu? De unde știm cine finanțează proiectele noastre și unde tragem linie între finanțarea etică și spălarea imaginii companiilor împotriva cărora ar trebui să luăm atitudine?

 

Autori la FânFest

 

Mugur Grosu: S-a născut în 1973 în Constanța. La 5 ani a luat primele lecții de pian și a început să frecventeze clubul de jazz al lui Harry Tavitian, artist cu care avea să lege o trainică prietenie, considerându-l părintele său spiritual. În 1997 au realizat împreună spectacolul Praznic de la Muzeul de Artă din Constanța, Mugur Grosu executând o instalație cinetică din 1000 de linguri de lemn suspendate, care au dansat deasupra publicului în ritmuri de jazz. Șapte ani mai târziu a creat o instalație similară în Slovenia, la Festivalul „Days of poetry and wine“ din Medana, unde a îmbrăcat un nuc secular cu sute de linguri de lemn aduse din România. Pe lângă numeroase instalații și happening-uri, a inițiat câteva acțiuni neconvenționale menite să celebreze personalitatea poetului antic Ovidius: într-o acțiune de gherilă culturală din 2004, a drapat statuia sa din Constanța cu o mantie roz de 4 metri, iar într-un happening din 2006 s-a deghizat ca Ovidius și i-a declamat versurile pe străzi în compania a 4 muze (acţiune în urma căreia a ajuns la secţia de poliţie). A debutat literar în 1990 în revista Tomis. Criticul literar Marin Mincu i-a publicat primele texte în volum, în antologia Starea de plasmă din 1999, și i-a girat debutul editorial, cu volumul “Haltera cu zurgălăi” (Editura Pontica, 2001). Mugur Grosu a fondat, împreună cu Mircea Țuglea, Asociația Arte/Litere ASALT și este co-fondator, alături de Victor Scoradeț, al Fundației ParteR și al Teatrului Arca. În 2007-2008 a fost redactor-șef adjunct al revistei Tomis. A activat ca grafician la revista Kamikaze și la Institutul Polonez din București.

http://mugurgrosu.blogspot.ro/

Cenaclul TIUK!
Cenaclul Tiuk este un cenaclu creat de fraţii Mihai şi Alexandru Vakulovski, scriitori români basarabeni, bine-cunoscuţi de publicul larg, mai ales cel tânăr. La FânFest, lor li se alătură A. R. Deleanu, tânăr scriitor braşovean aflat la debutul de roman, şi Moni Stănilă (dogMatista), poetă timişoreancă aflată într-o continuă ascensiune. www.tiuk.reea.net

Mihai Vakulovski: Autorul volumelor “Nemuritor în păpuşoi” (poezie), Ed. Arc, Chişinău, 1997 (ediţia a II-a: Ed. Vinea, Bucureşti, 2006); “Nicolae Manolescu” (monografie), Editura “Aula”, Braşov, 2000; “Caiet cu zmei de care n-am mai ridicat niciodată nici măcar în copilărie”, Biblioteca de Poezie, Bucureşti, 2002; “TU” (poezie), împreună cu Alexandru Vakulovski, Biblioteca de Poezie, 2002; “Tatuaje” (poezie), Ed. Vinea, Bucureşti, 2003; “Holocaustul evreilor români (Din mărturiile supravieţuitorilor)” (Ed. “Polirom”, Iaşi, 2004); “ODADA” (poezie, Ed. Vinea, Bucureşti, 2004, Ediţia a II-a – Ed. Vinea, Bucureşti, 2009); “Piatra lui Sisif sub limba lui Demostene” (poezie, Ed. Pontica, Bucureşti, 2005), “ИЛЬ ПЛЁ” (poezie, Biblioteca Argeş, Piteşti, 2006); “Autobiografie” (poezie), Biblioteca Stare de Urgenţă, Chişinău, 2009 (Coperte: Alexandru Pecican, comentarii grafice: Dan Perjovschi); “nEUROCHIRURGIE” (teatru), Ed. Vinea, Bucureşti, 2010 (Coperte: Alexandru Pecican), “Portret de grup cu generaţia “optzeci” (Poezia)”, Ed. Tracus Arte, Bucureşti, 2010 (Coperte: Mugur Grosu), “Tiuk (antologie de proză Klu)”, Biblioteca Revistei la Plic, 2010, Chişinău (cu Alexandru Vakulovski), “Tovarăşi de cameră. Student la Chişinău” (rockman), Ed. Cartea Românească, Bucureşti, 2011, “10 basarabeni pentru cultura română. Tinerii dintre milenii”, Ed. CDPL, Bucureşti, 2011 (coperte & ilustraţii Dan Perjovschi), “Portret de grup cu generaţia “optzeci” (Interviuri)”, Ed. Tracus Arte, 2011 (Coperte: Mugur Grosu).Traducător din literatura rusă (Vladimir Vysotski, Bulat Okudjava, Daniil Harms, Marina Vlady, Victor Erofeyev, Vladimir Sorokin, Fraţii Presniakov, Nicoleta Esinencu, Mihail Kononov, Venedikt Erofeev, texte din muzica rock etc.). Doctor în filologie (Universitatea Bucureşti,2002). http://vakulovski.livejournal.com/
Alexandru Vakulovski: Debut în 2002 cu “Pizdeţ” (roman), “Oedip regele mamei lui Freud” (poezie) şi “Ruperea” (teatru). A mai publicat “LETOPIZDEŢ. Cactuşi albi pentru iubita mea” (Ed. IDEA Design & Print, 2004), “ecstasy” (poezie, Ed. Pontica, Bucureşti, 2005), “TU”, împreună cu Mihail Vakulovski (Biblioteca de Poezie, Bucureşti, 2002), BONG (roman, Ed. Polirom, 2007) şi “157 de trepte spre iad sau Salvaţi-mă la Roşia Montană” (Ed. Cartier, Chişinău, 2010), ”Tiuk (antologie de proză Klu)”, Biblioteca Revistei la Plic, 2010, Chişinău (cu Mihail Vakulovski). Născut în 1978 în URSS. Studii la Universitatea de Stat din Moldova (Chişinău), absolvent al Universităţii Babeş-Bolyai din Cluj, Facultatea de Litere. Publică eseuri, proză, poezie, teatru (piese jucate la Teatrul Imposibil, în căminul XVI şi-n străinătate) şi critică literară în majoritatea revistelor culturale din România. Prezent în antologii din România, R. Moldova şi din străinătate. Fondatorul cenaKLU-lui KLU. Scriitor, ziarist, scenarist, traducător din literatura rusă. http://vklvsk.blogspot.com/

A. R. Deleanu: multă proză scurtă şi un roman numit “Îmblânzitorul apelor”, despre care spune că e “o carte atipică pentru literatura actuală şi nu numai” (Nora Iuga).
În rest…mister!… http://deleanu.wordpress.com/

Moni Stănilă: Născută în Tomesti, România, pe 9 februarie 1978. Membră a Uniunii Scriitorilor din România, filiala Timişoara. A absolvit Facultatea de Litere-Teologie (Timişoara), masterul în teologie cu o lucrare despre puterea cuvîntului. În prezent lucrează la revista Punkt, colaborează cu cotidianul Timpul (Chişinău) şi coordonează cenaclul Republica al Bibliotecii Nationale din Chişinău. A publicat articole şi reviste în mai multe reviste literare. În 2007 a publicat jurnalul de convertire Iconostas (editura Graphe), iar în 2009 volumul de poezii “postoi parovoz. confesiunile dogmatistei”. (Ninpress-Charmides Publishing House, 2009). Antologii: “Antologia Pavel Dan 50″, Editura Marineasa, 2008; “Nasturi în lanul de porumb”, Editura Brumar, 2009; “Minimal”, Editura Mirador, 2009; “Cartea de la Lipova”, Editura Mirador, 2009; “r.Evoluţie”, Editura Brumar, 2009; Festivalul de literatură din Ordu, 2010; Dort mevsim bir Aşk, Turcia, 2010; Mai am un singur dors, 2011; Maratonul de poezie şi jazz, Tracus Arte, Bucureşti, 2011; Ziua cea mai lungă, Herg Benet, 2011; Poeţi din Banat Cele mai frumoase poezii, Brumar, 2011. Premii: Premiul pentru poezie, Tabăra literară de la Săvîrşin, ediţia a III-a, 2009; Premiul Tiuk! pentru debut; Premiul Ministerului Culturii din Republica Moldova pentru volumul “postoi parovoz. confesiunile dogmatistei”, în cadrul Salonului Internaţional de Carte, Biblioteca Naţională, Chişinău, 2011; Nominalizare pentru premiul de debut Opera Prima, Botoşani, cu “postoi parovoz. confesiunile dogmatistei”. http://dogmatista.wordpress.com/

Mitoş Micleuşanu: născut în Bahcisarai, Ucraina 1972, Liceul de Arte Plastice “Igor Vieru” Chişinău, Academia de Arte “Ioan Andreescu” Cluj Napoca (studii abandonate în anul 4.)
Îndeletniciri: Proză, Muzică, Pictură, Grafică, Fotografie, Film.
Apariţii: “Organismecanisme” – proză scurtă. “Tuba Mirum” – roman, “Kasa Poporului” – roman, “Amokalipsis” – grafică.
Alte proiecte: Planeta Moldova, Antishow, Farmacie & Pompe Funebre, Zelda, Febre39, Pneumaton (idm noir, experimental).

Livia Ştefan: Poeţii se citesc între ei. Pun labele pe cărţile altora şi şi le îndeasă, hulpavi, în gură. Sunt atât de săraci. Hârtia este noua carne. Bodega nu mai e un adăpost. Bodega nu mai e acasă. Ficatul nu se mai necrozează. Nu există salvare pentru ei. Nimeni nu va mai citi în veci poezie. Caprele nu înţeleg poezia. Caprele nu au nevoie de poezie. Caprele sunt carnivore acum. Nici un înger frumos şi zvăpăiat n-o să vină să le râdă în faţă şi să-şi crăcăneze aripile pentru a-i adăposti pe aceşti învinşi şi învinuiţi. Închipuiţi-vă: plouă aşa de mult încât nici sinucigaşii nu se mai sinucid. Şocaţi cum sunt de atâta apă, unii lasă furia să crească, alţii devin placizi şi încep să se târască împreună cu melcii – de la o parte a trotuarului la cealaltă şi înapoi. Plouă foarte mult deşi aici nu este nici un Macondo şi nici n-o să fie vreodată. Dar ei se simt murdari şi au dreptate. Ei nu pot respira pentru că nu mai au ce. Deşi corpul omenesc este alcătuit majoritar din apă, sângele refuză. Creierul refuză. Corpul omenesc se chirceşte răpus. Sufletul începe să putrezească din timpul vieţii. Duhoarea inumanului e insuportabilă. Unii care ştiu îşi dau foc. Ceilalţi nu înţeleg. Concluzia: toţi şobolanii din paradis, care odinioară împrăştiau ciuma în stânga şi-n dreapta, s-au adunat în cel mai mare consiliu ceresc al şobolănimii luminoase. Ei se pişă acum peste oamenii mici (văzuţi de sus), nevolnici, calici, însinguraţi, egoişti, transparenţi, inutili. Ploicica asta, nu vă lăsaţi înşelaţi, este urină de şobolan ceresc iluminat. Nici un primar şi nici un preşedinte nu vă poate ascunde. Pentru că sunteţi mici şi proşti, ca muritorii. (de pe http://buggerit.wordpress.com/, blogul scriitoarei).

Mihnea Blidariu: venind din zona muzicală, unde activează, alături de Luna Amară, de 12 ani, a debutat în poezie în 2004, cu volumul “No Future”. A urmat, în 2006, un al doilea volum de poezie, “mania.Ro” şi în 2010, proza de debut, romanul “Playlist” (Casa de Pariuri Literare). A colaborat cu “Observator Cultural”, Think Outside The Box, BestMusic. În 2011, a lansat, împreună cu actorul Paul Socol, muzicianul Andrei Puiu (The Mushroom Story) şi regizoarea Simina Zan, piesa de teatru “mânia.Ro”, după texte din volumul omonim. Poezia şi proza lui Mihnea Blidariu sunt impregnate de socialul imediat, de situaţiile politice, dar şi de un anume idealism ce contrastează cu violenţa imaginilor şi radicalismul opiniilor personajelor.

 

Expoziții

 

1. ‘Muzeul’ campaniei Salvați Roșia Montană

2. Expoziția fotografică: Patrimoniul de la Roșia Montană, organizator: Alburnus Maior

3. Expoziţia “Roşia Montană : documente de arhitectură (II)” și eveniment editorial: lansarea mapei de relevee “Roşia Montană : documente de arhitectură (II)”, Editura ARA, 2012

4. Expoziţia “Reşedinţe nobiliare extraurbane. Banat, Crişana, Maramureş
Transilvania”, organizator: Monumente uitate

 

Expoziția “Patrimoniul din Roșia Montană în imagini”

 

Expoziția “Patrimoniul din Roșia Montană în imagini”, inaugurată în cadrul FânFest
2012, reprezintă o parte din repertoriul fotografic al patrimoniului cultural din
zonă inventariat de 10 artiști fotografi în perioada iunie – august 2012. Expoziția
itinerantă va fi prezentată și în București, Cluj-Napoca și Viena, cu scopul de a
creşte vizibilitatea patrimoniului construit din Roșia Montană, în sprijinul unei
mai bune conştientizări a valorii excepționale a acestuia.

 

Limun, Padre, Mad Liquid (Electronic Hunt)

 

Limun, Padre, Mad Liquid (Electronic Hunt)

Organizaţia Electronic Hunt a luat fiinţă sub misiunea de a promova muzica underground de calitate în Cluj-Napoca şi nu numai. Astfel, dorim să promovăm artiştii care împing genurile noastre preferate mai departe, într-un mod consecvent şi profesionist. Petrecerile organizate de Electronic Hunt au ca scop principal transmiterea muzicii de calitate mai departe către oameni, cât şi posibilitatea de identificare a publicului cu vibe-ul pe care dorim să îl transmitem.

Limun:

”Până acum am fost doar o singură dată la Roșia Montană. E cel mai tare loc din România pentru mine. Abia aștept să merg și anul asta, e deosebit, e moștenirea strămoșilor noștri, am fost în toată țara să pun muzică și am văzut multe locuri, dar ca la Roșia Montană nu m-am simțit în niciun loc atât de minunat !” Salvați Roșia Montană!

DJ Padre:

Am ajuns pentru prima dată în Roşia Montană în 2010 când am fost invitat să mixez. Trebuie să recunosc că nu ştiam foarte multe despre zonă, în afară de faptul că există zăcăminte de aur şi că RMGC doreste să încheie un contract cu statul român pentru a relua exploatarea care de multi ani s-a oprit şi cam atât. Am mers doar pentru festival.
În timpul care l-am petrecut acolo mi-am dat seama de influenţa “toxică” a acestui proiect asupra mediului, (asupra potenţialului real de dezvoltare al acestei zone turism, minerit – prin metode nedăunătoare, etc.) care va avea consecinţe negative directe asupra oamenilor din Roşia Montană şi nu numai, consecinţe de care, cred eu, nu toată lumea este conştientă.
Şi în plus este clar că nu-i o dezvoltare durabilă, chiar dacă asta vrea să fie. Şi când exploatarea ajunge la sfârşit peste 10, 15, 20 de ani …?

 

Mad Liquid:

Natura e casa noastră. Nu-i dărâmați fundația. Salvați Roșia Montană!

 

 

CriticAtac este o platformă care militează pentru posibilitatea exprimării libere şi în condiţii de egalitate a tuturor vocilor şi opiniilor. De aceea, comentariile care aduc injurii, discriminează, calomniează şi care în general deturnează şi obstrucţionează dialogul vor fi moderate iar contul de utilizator va fi permanent blocat.

Ultimele articole