Comparând mere cu pere – Sulfina Barbu şi locurile de muncă din economie

În cadrul unui interviu acordat postului de radio RFI, doamna Ministru a Muncii Sulfina Barbu, a continuat propaganda iniţiată în vară de premierul Boc referitor la crearea a numeroase locuri de muncă ca urmare a noului Cod al Muncii. Iată declaraţia doamnei Sulfina Barbu:

 “Codul Muncii, într-o perioadă de câteva luni de zile, vorbim de mai 2011 – octombrie 2011 a adus peste un milion de noi locuri de muncă, pentru că atât timp cât aceste contracte de muncă au fost înregistrate şi fiscalizate, ele sunt noi locuri de muncă, ele n-au existat. Că am auzit fel de fel de interpretări. Sunt peste un milion de contracte de muncă mai multe după această reformă a Codului Muncii. Deci sunt rezultate care se văd (…) Sunt “5.200.000 de angajaţi, comparativ cu perioada similară a anului trecut, când aveam vreo 4.200.000 de angajaţi. Deci cerţi avem 5.200.000 şi 6.300.000 de contracte de muncă active, ceea ce înseamnă că sunt şi angajaţi care au şi două sau trei contracte de muncă“.

Salutăm faptul că reprezentanţii actualului Guvern au realizat în sfârşit că există o diferenţă între  numărul de locuri de muncă efective şi numărul de contracte de muncă încheiate. Numai că, în pofida acestei lămuriri,  doamna Ministru Barbu continuă să compare mere cu pere, după cum se exprima la un moment dat în vară chiar fostul ministru Sebastian Lăzăroiu.

Mai exact, doamna Sulfina Barbu declară că sunt 5.200.000 de salariaţi în economie. Sursa acestor cifre este Inspecţia Muncii, conform datelor înregistrate în registrul general al salariaţilor şi poate fi regăsită pe pagina MMSSF. Cifra de 4.200.000, cât pretinde doamna Ministru că era  numărul angajaţilor în economie în octombrie 2010 provine de la Institutul Naţional de Statistică (INS). Or, este bine ştiut de oricine  –  mai puţin, se pare, de doamna Sulfina Barbu – că metodologia de calcul a INS este diferită de cea a Inspecţiei Muncii. INS nu include în statisticile sale  firmele care au mai puţin de 4 salariaţi, de aceea numărul salariaţilor raportat de INS este mereu mai scăzut decât cel raportat de Inspecţia Muncii. Astfel, a compara numărul salariaţilor din octombrie 2011  raportat de Inspecţia Muncii cu numărul salariaţilor din octombrie 2010  raportat de INS este o eroare metodologică gravă: datele de la INS trebuie comparate cu date de la INS şi datele de la Inspecţia Muncii cu date de la Inspecţia Muncii. Astfel, în luna August 2010, conform INS, efectivul salariaţilor era de 4.223.3, în timp ce în august 2011 acesta era de 4.198.0, deci într-o uşoară scădere. INS nu a raportat încă cifrele pe luna octombrie a anului curent, dar e de aşteptat ca numărul salariaţilor să fie mai mic decât în august din cauza încetării activităţilor sezoniere (aceasta a fost tendinţa în alţi ani). Din această gravă eroare metodologică rezultă o falsă concluzie şi anume aceea că numărul locurilor de muncă a crescut cu un milion!

Este neclar însă dacă această eroare de metodologie este comisă din cauza necunoaşterii, ceea ce este impardonabil pentru cineva care ocupă postul de Ministru al Muncii, sau dacă doamna Sulfina Barbu compară merele cu perele în mod deliberat, în dorinţa de a camufla eşecul noii legislaţii a muncii de a crea aproximativ un milion de locuri de muncă , aşa cum promitea Guvernul.  Indiferent care este motivul, rezultatul este o propagandă mincinoasă care dezinformează în mod abuziv cetăţenii.

 

Comentariile nu sunt permise.

CriticAtac este o platformă care militează pentru posibilitatea exprimării libere şi în condiţii de egalitate a tuturor vocilor şi opiniilor. De aceea, comentariile care aduc injurii, discriminează, calomniează şi care în general deturnează şi obstrucţionează dialogul vor fi moderate iar contul de utilizator va fi permanent blocat.